dimarts, 13 de setembre del 2011

"Espines i Flors" a Saifores

Aquest any a Banyeres del Penedès, els actes de la Diada Nacional de Catalunya van començar divendres dia 9 de setembre amb la inauguració de l’exposició “Espines i Flors” de Josep Cañas, al Centre Cívic de Saifores, tot commemorant el desè aniversari de la mort del fill il·lustre de Banyeres. 

Aquest primer acte va comptar amb l’assistència d’una quarantena de persones que van poder participar amb la lectura dels pensaments de Josep Cañas. La presentació va anar a càrrec de l’alcaldessa de Banyeres, Núria Figueras i de Joan Jané dels Amics de Josep Cañas.


.



Informació: Ràdio Banyeres

dimecres, 24 d’agost del 2011

"Espines i Flors" al Monestir de Santa Oliva

El dilluns dia 22 d’agost i com a inici de la festa major de Santa Oliva, es va fer la inauguració al Monestir de Santa Oliva de diferents exposicions, entre les quals, "Espines i Flors”, (pensaments de Josep Cañas), la mateixa que es va fer durant la festa major de Banyeres, per commemorar el desè aniversari de la seva mort. 

El discurs d’inauguració va ser dut a terme per Yolanda Vallvé, regidora de cultura de l’Ajuntament de Santa Oliva, que va agrair la riquesa cultural, històrica i patrimonial del municipi, gràcies als veïns involucrats del poble i el seu entorn, així com als artistes expositors. 

Joan Jané dels Amics de Josep Cañas va fer una introducció sobre aquest fill il·lustre de Banyeres, tot recordant la CRIDA ALS JOVES que va fer Josep Cañas l'agost de l'any 1931 (fa 80 anys). A continuació, totes les persones assistents van poder visitar les diferents sales on s'exposaven les obres. L’acte va concloure amb un pica-pica i l’actuació dels Diablots i la Víbria del Vendrell  i els Diables de Santa Oliva. 

L’exposició es va poder visitar fins el diumenge dia 28 d’agost.

Escultura en bronze de "La Ramona", la dona i també model de Josep Cañas




"El Dinamiter", bronze de 1937





Joan Jané, dels Amics de Josep Cañas, Yolanda Vallvé, Regidora de Cultura de Santa Oliva
i Roberto Díaz, del Museu Josep Cañas


dimecres, 17 d’agost del 2011

Visita dels veïns del Priorat

El passat divendres dia 12 d’agost, un total de 30 veïns i veïnes del Priorat de Banyeres varen visitar l’exposició "Espines i Flors" a la sala de plens de l’Ajuntament de Banyeres del Penedès.

Posteriorment van fer una visita guiada pel Sr. Joan Jané i el Sr. Roberto Díaz al Museu Josep Cañas que va finalitzar amb un petit refrigeri al pati del museu. Com a representants i organitzadors van estar l’alcaldessa de Banyeres Núria Figueras i els alcaldes de Barri del Priorat de Banyeres, Belén Cossio i Salvador Solé.







Informació: Radio Banyeres
Fotos: Belén Cossío

dimarts, 9 d’agost del 2011

Rosa María Calaf amb l'obra de Josep Cañas

Rosa María Calaf i l'alcaldessa Núria Figueras durant el pregó

El passat 23 de juliol hem tingut la important visita a l'exposició "Espines i Flors" i al Museu Josep Cañas de Rosa María Calaf. La popular periodista va ser la pregonera de la Festa Major del 2011, i va tenir una gran sorpresa quan va retrobar-se amb l'obra de Josep Cañas.

Desitgem que la Rosa María sigui, des d'ara també, una ambaixadora més de l'obra d'en Cañas.

divendres, 29 de juliol del 2011

Entrevista a Radio Banyeres


Aquí teniu l'enllaç del programa Banyeres al dia del dilluns dia 25 de juliol de 2011 on els nostres convidats van ser  Joan Jané dels "Amics de Josep Cañas" i Roberto Díaz, artista i representant del Museu Josep Cañas, que ens van explicar l’exposició “Espines i Flors” que s'inaugurà per la festa major de Banyeres a la sala de plens de l’Ajuntament.


Aquí tenéis el enlace del programa Banyeres al día del lunes día 25 de julio de 2011 donde nuestros invitados fueron Joan Jané de los "Amigos de Josep Cañas" y Roberto Díaz, artista y representante del Museo Josep Cañas, que nos explicaron la exposición "Espines i Flors" que se inauguró para la fiesta mayor de Banyeres en la sala de plenos del Ayuntamiento.

Informació Radio Banyeres (Lourdes Meroño)

diumenge, 19 de juny del 2011

Inauguració Exposició "Espines i flors"


El 7 de juliol es va inaugurar l'exposició “Espines i Flors” de Josep Cañas a la sala de plens de l'Ajuntament del municipi. L'acte d'inauguració es va dur a terme amb la presència de l'alcaldessa de Banyeres i presidenta de la Fundació Josep Cañas, Núria Figueras, el regidor de cultura de l’Ajuntament del Vendrell, Albert Solé i Joan Jané, membre dels Amics de Josep Cañas.





L'acaldessa  de Banyeres,  Núria Figueres






Informació Radio Banyeres (Lourdes Meroño)



Invitació de la exposició




En aquest enllaç també parlan de l' exposició, un blog molt interessant titulat Esguard de Dona.