"...I, malgrat totes les vicissituds i oposicions que es feien oficialment a la seva persona, la seva obra s'obrí camí i s'imposà a poc a poc fins que, avui, a casa nostra i fora d'aquesta, és reconegut com un dels artistes de més plenitud estètica que s'hagin donat al nostre país. Dintre d'una línia sempre fidelment mediterrània, i en el context d'una triada que faríem dicotòmica, entre la ja clàssica distinció nietzschaeana que fa del dionisíac i de l'apol·lini una forma d'alternança de models existencials, en Cañas caldrà situar-lo en aquesta segona direcció".
Claudi Esteva i Fabregat, 1991
Primer nu femeni de mida natural que Cañas va realitzar. Estudi del Carrer Comtal, 1932 |
Nu d'Home bronze, 1930-31 97,5x151x71 |
Taller del Clot (Barcelona), 1934 |
Cap de nen adormit marbre blanc, 1933-1934 18,5x23x30 cms |
Nu de nen bronze, 1933-1934 119x32x45 |
Cap de nen bronze, 1934 20x18x17 cms |
Cap d'home bronze, 1931-32 32x18x21 cms |
Bust de noia bronze, 1936 39x38x24 cms |
El violinista Costa bronze, 1940 55x30x13 cms |
Ramona bronze, 1940 220x55x55 cms |
Puresa marbre blanc, 1940 46x22x26 cms |
Tres Figures Femeninesbronze, 1940 48x52x4 cms |
Repós pedra, 1940 45,5x171x71,5 |
Crist Jacent talla en fusta de cirerer bord, 1940-42 36x46x215 cms |
Nu de noia bronze, 1941 99x58x54 cms |
Dona pentinant-se arenisca, 1943 33x22x21 cms |
Retrat del poeta J. V. Foix bronze, 1945 31x16x23,5 cms |
Retrat de Jacint Roca Fuster bronze, 1944 80x33x18,5 cms |
Pescador bronze, 1957 73x28x57 cms |
Cap de dona pedra, 1965 45x21x28 cms |